Hej!

Så jag bestämde mig för att ta färjan ut till en utav de små öarna som ligger utanför Naha. Färjan gick kl 09.00 och tog ca 35 minuter. Ön som jag valde att åka till heter Tokashiki och är känd för sina oerhörv vita stränder och turkosa hav. Ni vet hur vissa ställen översäljer sig själva innan man kommit dit och så blir man besviken när man väl är där? Detta var inte ett sånt ställe. Jag blev helt och hållet blown away av strändernas vackra utseende. Dock så var jag väldigt trött på morgonen och kunde inte förmå mig själv att ta kort på färjan, men här kommer några från bussen påväg till Aharen Village.

Det var en förvånansvärt bergig liten ö jag kom till. Bussen fick kämpa sig upp för backarna i 10 km/h.

Här ser man en liten del av Tokashiku viken. Man kunde välja vilken man ville åka till.

Dessa två är mobilbilder, för jag tyckte verkligen inte kameran kunde fånga det turkosa vattnet.

Såg inga fjärilar så det fick bli en dragonfly istället.

Snälla små japanska tjejer som tog några kort åt mig!

Självklart ville ju dom ha kort på mig och dom så efter detta hade vi en fotosession där varje tjej skulle ha varsitt kort och det var mobiler och kameror överallt. Dom är så söta dom små japanerna!

Klart vatten! Simmade ut till de små korallreven som ligger utanför stranden och tittade på Nemo och Doris osv. Dom såg ut att ha det bra.

Och sen var det dags att säga hejdå och åka hemåt! Underbar dag. Om jag kommer tillbaka någon gång så ska jag boka minst en natt på Tokashiki eller någon av dom andra små öarna. Det är helt annorlunda atmosfär där. Naha är jättemysigt men det är endå en storstad i förhållande till lilla Aharen village.

Är inte säker på när jag kommer hinna uppdatera nästa gång.

Okinawa part 2 - Toka...

Hej!

Så nu är jag alltså på Okinawaöarna i en stad som heter Naha. Det ligger på den södra delen av huvudön. Jag bor på ett hostel som heter Okinawa Sora House. Sora betyder himmel på japanska. Det är väldigt mysigt, men väldigt många fler japaner än i Hong Kong. Dom pratar japanska med varandra hela tiden så man känner sig inte så delaktig på samma sätt.

Såhär ser det ut utanför min dörr, och om man bara går över bron här, går ett kvarter och sen svänger vänster finns min favoritbutik. Den är öppen 24/7.

Går man lite till hittar man monorail stationen. Har inte åkt så mycket monorail än men det blir nog ändring på det till helgen.

Dom har väldigt fina vagnar.

Hittade en gata med tak på, vilket räddade mig undan solen. Så skönt att slippa känna hur svetten rinner längs ryggen. 34 grader är väldigt mysigt. I små små portioner.

Ni vet ju vid det här laget att det kommer komma en hatt-selfie någon gång ibland. Hatten är förövrigt min favorit pryl just nu. Lime ligger i topp på favorit frukt då den spajsar upp vilken tråkig vattenflaska som helst!

Folk här är väldigt bra på att utsmycka sina hus.

Mitt hostel!

Såhär ser det ut på natten precis utanför min dörr. Detta är en koreansk BBQ som jag lovat mig själv att prova innan jag åker härifrån. För er som undrar så lagar jag ofta mat själv, steker mycket ägg till frukost, äter gärna sushi som man kan köpa för en billig peng i mataffären.

Nästa inlägg handlar om Tokashiki island och dess vita stränder och turkosa vatten!
9/7 kl 10.00

Okinawa part 1

Hej!

Detta inlägget kommer handla om mina två resedagar, först den 29:onde från Busan till Fukuoka. Och sen den 30:onde från Fukuoka till Naha, Okinawa.

Kl 14.00 den 29:onde kom Mr. Son och hans familj och hämtade mig vid hostellet för att köra mig till färjeterminalen. Båten gick 15.45 men men behövde vara där ca 1 timme innan.

Vi gaten väntades på den lilla Beetle färjan som ska ta mig över till Fukuoka, Japan.

Såhär fräck är den lilla färjan!

Thank you! Jag kom fram vid ca 19.00 och tog bussen till mitt hostel. Sov bara en natt där och gick upp svin tidigt dagen där på. Kl 08.15 den 30:onde gick mitt plan till Okinawa. Flög med Jetstar Japan, och på deras hemsida stod det att dom var supernoga med att alla var i tid och så, och dom rekommenderade 2 timmar innan avgång. Så kl 05.50 gick jag från mitt hostel med ryggan på ryggen och ett glatt humör. Jag tog första metron som gick, kl 06.00 mot Fukuoka Airport. När jag kom fram var klockan 06.08, och incheckning började 06.15. Efter att jag checkat in åt jag supergod frukost med amerikanska pannkakor och toast.

Tråkigt boardingkort som bara va ett kvitto. Tänker dom inte på oss som ska göra en scrapbook eller?!

Jag skulle byta i Tokyo, och Jetstar erbjuder inga transits så man måste checka ut sitt bagage och checka in det själv. Det fanns inga flyg som passade bättre så jag fick vänta 5 timmar på Narita. Men that's backpacker life. Hittade en bänk som jag sov på.

Sen var det dags att boarda flyget!

Fick en hel rad för mig själv.

Lilla Jetstar flygplanet stod och såg så fint ut så jag var tvungen att ta ett kort.

Byebye Fukuoka and Helloooooo Naha!

Flygplatsen i Naha hade väldigt fina utsmyckningar på baggage banden.

Äntligen ser jag Monorail stationen! Min station som jag skulle till heter Miebashi. Och det är så typiskt Japansk, innan varje stopp så spelas en liten melodi som är olika varje gång. När jag gick av så var det bara några minuters gångväg till mitt hostel.

Nästa inlägg kommer den 6/7 kl 14.30

Fukuoka & Naha, Okina...

Hej!

Här kommer sista delen i Busan serien. Sista riktiga dagen (den 28:de) spenderade jag genom att spatsera runt och njuta av solen och bara vara. Köpte ett par flippisar inför min resa till Okinawa. På kvällen åt jag middag med K.R och hans son Seyoung. Det var väldigt mysigt. Vi åkte till en gammal gård som ligger mitt i stan, men ser ut som att man kommit ut till någon urtida by.

Förstår ni vad jag menar? Det var så coolt. K.R förklarade massor om hur husen var byggda och hur mycket man ägde beroende på vilken klass man tillhörde.

Vi åt anka. Det som ni ser mitt i bilden är anka inlindad i löv som har varit inpackad i lera och lagad på något vis som jag inte riktigt förstod. Det var smaksigt. Smakade ungefär som kalkon.

Detta är också anka men rökt. Var hur gott som helst. Man fick ett speciellt örtsalt att äta till. Det vattnas i min mun bara jag tänker på det.

Den 29:onde var det dags att ta färjan till Fukuoka. Men mer om det i nästa inlägg!

Kram.

Busan part 3

Hej!

Den 26:e spenderade jag tillsammans med Mr.Son och hans dotter Narae. Hon hade fått ledigt från skolan och var väldigt taggad inför dagen. Först skulle vi åka till ett tempel som jag för allt i världen inte kan komma på namnet på. Det var otroligt fint och ligger vid have, ca 35 minuters bilfärd från Haeundae Beach.

Jag frågade varför i hela friden det var kinesiska tecken överallt, och Mr. Son förklarade att det Koreanska skrivspråket är väldigt ungt och infördes för ca 500 år sedan. Innan det använde man de kinesiska karaktärerna, men man pratade annorlunda. Han sa också att koreanskan är väldigt speciell. Det är det enda språket i världen där man vet varför karaktärerna ser ut som dom gör och vem som skapade det. Det är därför det är klassat som ett världsarv.

Taket var så underbart färgglatt.

När jag gick förbi en stor buddha staty så märkte jag något kul. Folk har placerat små figurer runt omkring Buddha. Och när man sett en så ser man alla..

Gris!

Så vad var det egentligen som jag smakade på som var så fruktansvärt äckligt? Svaret får ni nedan. Tips från Coachen: Lägg ner alla former av mat eller dryck.

Jomensåatte..... vad är det då? Gissningar någon?

Svaret är silkesmaskar. Tydligen åt man detta i Korea när landet var väldigt fattigt. Mr. Son sa att han växte upp på silkesmaskar.

*rysningar*

Efter att jag och Narae nästan kräktes så gav vi oss av och åt lunch, och fortsatte sen mot ett berg som ligger nära stan. Det var väldigt disigt, som alltid, så jag fick bara en bild jag tyckte va bra.

Men som tur va hittade jag lite blommor och en fjäril.

Det var en väldigt mysig dag och på kvällen åt vi sushi.

Den 27:e spenderades på stranden och det va så oerhört skönt att få lite semester i semestern. Ursäkta kvalitén. Mobilbilder.

Den obligatoriska Hatt-Selfien.

Part 3 kommer idag kl 14.30!

Kram.

Busan part 2

Hej!

Sådär, då har vi kommit till Seoul, Sydkorea. Kl är 04.00 och vi är helt borttappade vad gäller sömnrytm och allt. Så kan det gå när den enda billiga biljetten kommer fram mitt i natten. Och på grund av sömnförvirringen så finns det tyvärr inte så många bilder från varesig flygplatsen eller tunnelbanan. Men jaja, Vi bodde iallafall på ett ställe som hette Crossroad Backpackers. Det var helt okej, men bara okej. Jag stannade i Seoul från 22:e till 25:e, så jag struttade mest runt nära hostellet. Och det var väldigt mysigt det också.

Den 25:e så tog jag mitt pick och pack och lämnade killarna bakom mig. Jag åkte till Seoul Station för att ta KTX (höghastighetståg) till Busan. Det var väldigt mysigt att åka lite tåg.

När jag kom fram så tog jag buss nr. 1003 mot Haeundae Beach. Mitt hostel låg bara 3 minuters gångväg från den fina stranden. Jag träffade en trevlig kille som hette David (han kallade sig det iallafall) han pluggade till kock och ville åka och laga fransk mat i Frankrike någon dag. Han tyckte att jag va fruktansvärt modig som vågade åka helt själv och ta BUSSEN till hostellet. Han verkade inte förstå charmen i att åka lokaltrafik. Man möter ju så trevliga människor då. Han gav mig sitt nummer och sa att jag gärna fick ringa om det var så att jag tappade bort mig eller så. Skrattade och tackade så mycket. När jag kom fram hann jag bara duscha och klä på mig innan jag skulle träffa Mr. Son, pappas jobbarkompis, för lite mat med han och hans familj.

Jag var så hungrig att jag helt glömde att ta kort förens vi hade ätit klart. Det blev min favorit - Korean BBQ.

Lite trött och väldigt mätt! De två tjejerna är hans döttrar och dom heter Narae (närmast mig) och Nayoung. Narae pratar ganska bra engelska men Nayoung är bara 9 år så hon har inte lärt sig så mycket än.

Nu ska jag göra en macka. Nästa inlägg kommer den 5/7 kl 10.00!

Seoul & Busan part 1

Hej!

Den 17:de så åkte vi från Yangshuo till Guilin för att ta flyget till Hong Kong. Vi gick från hotellet vid 10, för vi bestämde att vi skulle stanna i Guilin och äta lunch. Vårat plan gick kl 18.25 om jag inte minns fel. Det var väldigt långt till Långdistansbussarna från vårt hotell så vi tog lokaltrafik dit. Ynka 1 Yuan kostade det. Göteborg har mycket att lära på prisfronten.

Har man tråkigt på bussen så har man.

Tog av någon anledning inga kort i Gulin, glömde helt enkelt bort det. Kanske var jag snurrig för att det var så sjukt varmt. Dagarna i Yangshuo låg mellan 29-34 grader. Pjuh!

Nu är vi i Hong Kong och har stigit av planet, hämtat våra väskor och ska kliva på A11 som ska ta oss till Causeway Bay där vårat hostel ligger.

Svårt att ta kort mitt i natten men det här kortet blev helt okej och jag tycker verkligen det fångar "Hong Kong" känslan.

Så kom vi fram till Hostellet. Detta är inte mina bilder men jag ville endå att ni skulle få se hur det ser ut, då det är mitt favoritställe hittils. Mysigare får man leta efter. Fick så mycket nya vänner och träffade otroligt mycket trevligt folk.

The dorms med 9 sängar i varje. Mysigt och rent.

Lobbyn.

Allrummet som sitter ihop med köket. Och en bild på hur det ser ut utifrån.

Köket.

Takterassen!

Såhär såg det ut i kvarteren runt Hostellet. Den här delen av stan heter Causeway bay. Väldigt mycket mysiga gator och affärer. Det första dagen gick jag bara runt och tittade på allt. Fick lite storstadshybris efter att vi kom från den lilla lilla staden Yangshuo.

Så mycket människor överallt!

Hängde mycket i Lobbyn och pratade och skrattade med folk, och en dag så bestämde vi att vi skulle gå och testa att äta orm (?) Vet inte riktigt vem som kläckte den idén men sagt och gjort. Hade tyvärr inte med mig kameran, så ni får en mobilbild med lite sämre kvalité.

Okej så det ni ser mitt i bilden är "Snake soup" och det som är lite längre bort är bara orm bitar som är kokade tror jag. Det va inte gott alls och en kille tyckte det va så äckligt så han nästan började gråta. Haha. Jag kan ju säga då som en liten cliffhanger att det inte är det äckligaste jag ätit på resan hittils. Bilder kommer.... men på vad?

Sen träffade jag min vän K-ho. Han bor i Guangzhou och Shenzhen så han tar tåget till Hong Kong hur lätt som helst. Vi hängde och åkte runt på "Kowloon" som är den andra ön som ingår i staden Hong Kong. Han visade mig massor med marknader och en väldigt speciell maträtt. Eller ja, det är mer en efterätt.

Såhär ser den ut. Det är ett rundstycke som är rostat så att det får en knaprig yta, och sen är det kondenserad mjölk som är ringlad över. Mycket gott tyckte jag!

Det var inte så jättebra väder när jag va i Hong Kong tyvärr, men här är en bild från Kowloon ut över Causeway Bay och Central.

Och när det regnar, ja då får man lite tid att sortera alla sina olika valutor och grejer som man samlar på sig under tiden. Det behöver också göras.

När vi skulle åka till Seoul så va vårat plan försenat med 2 timmar. Tråkigt, men jag antar att det var oundvikligt så många gånger som vi flyger på denna resan.

Nästa inlägg handlar om Korea.

Hongkong

5 Läs mer >>
Hej!

På min födelsedag så fick jag välja vad vi skulle göra och då valde jag att åka till risodlingar uppe i bergen. Stället heter Longji och ligger ca 3 timmar från Yangshuo. Det kan tyckas mycket men det var så värt det. Bussen gick 07.30 så det blev ingen sovmorgon för mig inte. Bussturen va lite skumpig men jag sov nästan hela vägen ändå

Första stoppet var en by med ett minoritetsfolk. Dom hade en show och visade upp gamla ritualer och rutiner. Allt var på kinesiska så förstod inte så mycket.

Sen började traskandet uppför. Trappa efter trappa passerade under våra fötter och jisses vad vi svettades. Det var mellan 35 och 37 grader den här dagen, så ni kan ju tänka er vilken mängd vatten som behövdes.

Har hört att man måste ta kort på alla blommor man passerar.....

Det tog ett väldans tag att ta sig upp för alla trappor. Vi stannade och åt på en liten restaurang som serverade lokal delikatess - Longji Bambu Rice!

Inte det godaste jag ätit. Det var klibbigt ris, Sötpotatis och någon orange frukt som smakade strumpa.

Nästan på toppen av ett utav bergen

Såhär ser risfälten ut, och det finns hur många som helst så långt ögat ser. I det lilla skjulet så bor det en häst men man kunde tyvärr inte zooma så mycket. Det bodde även en liten gubbe där som traskade fram och tillbaka från huset med korgar fulla med risplantor och annat.

Och så var det dags att gå ner igen.

Blommor, blommor... Efter ett tag blev killarna trötta på att jag stannade vid varje buske. Haha.

En svettig selfie från dagens äventyr.

Tillbaka i Yangshuo.

Avslutade dagen med en jättesmaskig hamburgare och en kall coca cola. Det är vad jag kallar en bra dag.

De två sista dagarna så struttade jag bara runt i stan och kikade i affärer och drack lemonad. Därför tog jag ej så mycket kort. Så nästa inlägg kommer handla om Hong Kong.

Ha det fint, så hörs vi snart igen!

Yangshuo Part 2 - Lon...

4 Läs mer >>
Hej!

Det var väldigt längesen jag skrev nu, och jag är ledsen för detta men det har inte funnits internet nog att varken komma in på bloggsidan eller ladda upp ens en bild. I skrivandets stund befinner jag mig i Seoul, men detta inlägget kommer handla om första stoppet på min Asienresa - Yangshuo!

Yangshuo är en underbar liten stad som ligger ca 1 timme och 40 min söder ut från Guilin. Alla som någonsin varit här längtar tillbaka då och då, det är jag helt säker på. Vi va i Yangshuo från kvällen den 12:e till morgonen den 17:onde Juni. Detta inlägget kommer dock bara vara bilder från 11 Juni - 13 Juni.

Here we go!

Packar inför resan. Så mycket att tänka igenom och fundera på.

Förväntansfulla små sparvar som ska iväg ensamma för första gången!

Första ölen i Beijing medans vi väntade på vårt plan till Guilin. TsingTao så klart!

Bild tagen i bussen från flygplatsen in mot centrala Guilin.

Centrala Guilin is a busy place klockan 19.00

På bussen mot Yangshuo.

Det hann bli kolsvart innan vi kom fram till busstationen.

Första "riktiga" dagen i Yangshuo åt jag detta till frukost. Någon sorts flied lice (fried rice alltså) är det iallafall och det kostade blott 10 kronor. Mums!

Det var 37 grader varmt och supersoligt! Vi bestämmer oss för att gå på långpromenad.

Spatserar längs Li river. Väldigt skönt att svalka sig i skuggan av de lummiga träden som kantrar floden.

Älskar att ta kort på fjärilar. Den här lade sig snällt på marken och visade upp sin vackra täckning.

Den här trappan har säkert sett otroligt mycket. En gång ledde den upp till ett hus.

Lummigt värre!

Hittade en frukt. Kom senare fram till att jag tror det är en Guava.

Och här kommer den obligatoriska blommbilden.

Yangshuo är en mysig stad.

Spicy beef noodles.

Solen säger god natt.

Vi bestämde oss för att traska upp för ett berg innan dagen var slut.

Det var ett bra besult.

Yangshuo by night.

Och det var dom två första dagarna ihopmosade, Hoppas ni gillar bilderna!

Kramar
Linnea

Yangshuo Part 1

4 Läs mer >>
Nihao!

Nu har jag hittat på ett nytt litet projekt att göra medans jag är här, nämligen en favoritkarta! Alltså, jag gör markeringar för alla platser som jag tycker är favorit-någonting, eller platser som jag har hört är fantastiska och gärna vill besöka. Jag köpte då små hjärtan att klistra på, och såhär ser det ut just nu! Ser ni vart jag bor?

Sen har jag även inhandlat lite saker, såklart. Här är ett litet urval:

Älskar den lilla minionväskan. Hur smidigt som helst när man går på marknader, så att man kan hålla koll på sina ägodelar väldigt lätt. Ska man bara vara ute en liten stund så är det inte mycket man behöver.

Favoritkartan

2 Läs mer >>
För några dagar sen kände vi att det va dags att göra något vi alla gillar lite extra mycket - Cesarsallad! Pass opp, här kommer en läskande bild:

Det var minst sagt en utmaning att göra cesardressing utan att ha de rätta ingredienserna. Men gött blev det!

Cesarsallad

3 Läs mer >>
Nihao!

En utav mina utflykter för ett par dagar sen förde mig till ett ställe som heter Zhujiang New Town. Det är mycket häga byggnader där, vissa är av glas tonat i svart eller grått, medans vissa är guldiga. Det va ganska molnigt den dagen, och det började regna på eftermiddagen. Här är lite coola bilder:

En sån häftig stad jag har fått chansen att leva i. Är så tacksam och glad över hela den här resan. Ni ska bara veta hur mycket spännande saker som händer, som jag inte hinner ta kort på eller skriver om. Varje dag ser/hör/upplever jag saker som får mig att tänka "wow, jag upplever detta för att jag bor här". Typ vardagliga saker, som man kanske inte ser som turist. Så roligt!

Zhujiang New Town

3 Läs mer >>
Nihao!

Jag var ute och gick på kvällen för nån vecka sen, och tänkte då på att ni kanske inte har sett hur "min" stad ser ut på natten! Den är jättefin, upplyst med regnbågens alla färger. Jag kunde dock inte ta så bra bilder så jag förlitade mig på google denna gången. Såhär ser det ut om man går längs floden på ena sidan av den lilla ön jag bor på. Fast jag ser tonet från vänster. Det är Er Sha ni ser till höger i bild, upplyst med blåa lampor.

Kommer ni ihåg konserthuset jag visade er? Såklart lyser det inte bara blått utan växlar i alla olika färger.

Det är ofta väldigt mycket folk ute på kvällen. Speciellt på de lite större ytorna, som till exempel framför konserthuset. Dom åker rullskridskor och cyklar, spelar musik och umgås. Det är för att det är så himla varmt på dagen, så att aktiviteter som att cykla och åka rullskridskor är bara för nattugglorna. Jag och Kasper hänger ju ofta i poolen på dagen. Nu ligger tempuraturen mellan 22-25 grader på natten, och 27-31 grader på dagen.

Här kommer mer nattbilder:

Nu är det dags att sova. Det tar på krafterna att bada med ett sånt litet baddjur som Kasper är. Han håller på och lär sig att simma, så det är väldigt intensivt. Han älskar nämligen att simma, och vill att man ska simma fram och tillbaka, fram och tillbaka hela tiden.

Ha det så bra, Wan an!

Guangzhou by Night

Nihao!

Här kommer massor med bilder sen i måndags, då vi va på zoo.

Klockan är jättemycket här, så jag tänker inte skriva massor nu, utan skriver nog några rader imorgon. Hoppas alla hade en fin påsk. Jag är jätteavundsjuk på all god mat ni fick äta...

Wan an!

Guangzhou Zoo

2 Läs mer >>
Att ha bra saker i sin väska är viktigt. Speciellt när du är i ett land där du inte talar språket och inte kan förutse värdet. Här nedan har jag gjort en liten lista över sakerna jag har i min väska när jag ger mig ut på äventyr.

• Regnjacka - Ett måste om man bor i ett land där himlen kan öppna sig utan förvarning.
  • Min almanacka - Mest för att jag gillar att ha papper att skriva på om man skulle behöva det.
  • Kina Reseguide - B.la för att den har en så bra lista med användbara ord.
  • Pennor - Alltid bra.
  • Solglasögon - Att skydda ögonen är superviktigt.
  • Mobil - För kommunikation, Kartor, Ordlistor.
  • Plånbok - I plånboken har jag inte så mycket pengar utan viktiga papper. T.ex en bild på mitt pass.
  • Tandställningsvax
  • Metrokort - Laddat med pengar så att jag kan ta mig runt med Buss, färjor och tunnelbana.
  • Oakwood Residence Card - För att visa vart jag bor.
  • Kort med emergency nummer - Linus assistent Judy gjorde ett kort med bra nummer att ha med sig.
  • Clinique spf 30 face - Ansiktet är det jag bränner lättast, därför har jag alltid med mitt favoritsolskydd.
  • Hörlurar
  • Lipbalm - Läpparna blir jättetorra ibland!
  • Vattenflaska - Såklart har jag en vattenflaska med ett gulligt motiv på, China-style!
  • Dried Mango - Alltid bra med lite gött snacks.
Om ni har tips på något som är smart att ha i väskan får ni gärna säga till!

In my bag

Nihao!

De senaste dagarna har temperaturen varit över 30 grader. Detta betyder att jag och Kasper inte har haft så stor lust att åka någonstans alls, så idag så har vi hängt i poolen. Eller ja, jag har hängt i poolen och Kasper har hängt på kanten.

Ätit glass har vi också gjort. Det är farligt hur billiga glassarna är i den lilla affären på området. 2-5 kronor för is och mjukglass. Och 8 kronor för en Magnum. Mmmmmmm...

Jag är lite avundsjuk på er där hemma som får äta god Påskmiddag. Ni anar inte hur sugen jag är på sill, potatis, lax och kokt ägg. Ska nog åka förbi IKEA någon dag och köpa lite lax. Dock har dem bara gravad.

Igår va jag ute på stan och shoppade Massor. Med stort M. Hittade verkligen min plats i den här stan. Kläder som kostar mellan 19-39 kronor plagget. Fina långklänningar och söta toppar. Var även på ett ställe och fick två timmar massage. Hälften Rygg och hälften fotmassage. I fotmassagen ingår även peeling och grooming. Så nu är mina fötter så mjuka och fina.