Okinawa part 1

Hej!
 
Så nu är jag alltså på Okinawaöarna i en stad som heter Naha. Det ligger på den södra delen av huvudön. Jag bor på ett hostel som heter Okinawa Sora House. Sora betyder himmel på japanska. Det är väldigt mysigt, men väldigt många fler japaner än i Hong Kong. Dom pratar japanska med varandra hela tiden så man känner sig inte så delaktig på samma sätt. 
 
 
Såhär ser det ut utanför min dörr, och om man bara går över bron här, går ett kvarter och sen svänger vänster finns min favoritbutik. Den är öppen 24/7.
 
 
Går man lite till hittar man monorail stationen. Har inte åkt så mycket monorail än men det blir nog ändring på det till helgen.
 
 
Dom har väldigt fina vagnar.
 
 
Hittade en gata med tak på, vilket räddade mig undan solen. Så skönt att slippa känna hur svetten rinner längs ryggen. 34 grader är väldigt mysigt. I små små portioner. 
 
 
Ni vet ju vid det här laget att det kommer komma en hatt-selfie någon gång ibland. Hatten är förövrigt min favorit pryl just nu. Lime ligger i topp på favorit frukt då den spajsar upp vilken tråkig vattenflaska som helst!
 
 
Folk här är väldigt bra på att utsmycka sina hus.
 
 
 
Mitt hostel!
 
 
Såhär ser det ut på natten precis utanför min dörr. Detta är en koreansk BBQ som jag lovat mig själv att prova innan jag åker härifrån. För er som undrar så lagar jag ofta mat själv, steker mycket ägg till frukost, äter gärna sushi som man kan köpa för en billig peng i mataffären. 
 
Nästa inlägg handlar om Tokashiki island och dess vita stränder och turkosa vatten!
9/7 kl 10.00
 
Kram!

Kommentera här: