Busan part 2

Hej!
 
Den 26:e spenderade jag tillsammans med Mr.Son och hans dotter Narae. Hon hade fått ledigt från skolan och var väldigt taggad inför dagen. Först skulle vi åka till ett tempel som jag för allt i världen inte kan komma på namnet på. Det var otroligt fint och ligger vid have, ca 35 minuters bilfärd från Haeundae Beach. 
 
 
Jag frågade varför i hela friden det var kinesiska tecken överallt, och Mr. Son förklarade att det Koreanska skrivspråket är väldigt ungt och infördes för ca 500 år sedan. Innan det använde man de kinesiska karaktärerna, men man pratade annorlunda. Han sa också att koreanskan är väldigt speciell. Det är det enda språket i världen där man vet varför karaktärerna ser ut som dom gör och vem som skapade det. Det är därför det är klassat som ett världsarv.
 
 
Taket var så underbart färgglatt.
 
 
 
 
När jag gick förbi en stor buddha staty så märkte jag något kul. Folk har placerat små figurer runt omkring Buddha. Och när man sett en så ser man alla.. 
 
 
 
 
 
Gris!
 
Så vad var det egentligen som jag smakade på som var så fruktansvärt äckligt? Svaret får ni nedan. Tips från Coachen: Lägg ner alla former av mat eller dryck. 
 
 
Jomensåatte..... vad är det då? Gissningar någon?
 
Svaret är silkesmaskar. Tydligen åt man detta i Korea när landet var väldigt fattigt. Mr. Son sa att han växte upp på silkesmaskar. 
 
*rysningar*
 
Efter att jag och Narae nästan kräktes så gav vi oss av och åt lunch, och fortsatte sen mot ett berg som ligger nära stan. Det var väldigt disigt, som alltid, så jag fick bara en bild jag tyckte va bra.
 
 
Men som tur va hittade jag lite blommor och en fjäril.
 
 
 
 
 
Det var en väldigt mysig dag och på kvällen åt vi sushi.
 
 
Den 27:e spenderades på stranden och det va så oerhört skönt att få lite semester i semestern. Ursäkta kvalitén. Mobilbilder.
 
 
Den obligatoriska Hatt-Selfien.
 
Part 3 kommer idag kl 14.30!
 
Kram.
 

Kommentera här: