Okinawa part 2 - Tokashiki Island

Hej!
 
Så jag bestämde mig för att ta färjan ut till en utav de små öarna som ligger utanför Naha. Färjan gick kl 09.00 och tog ca 35 minuter. Ön som jag valde att åka till heter Tokashiki och är känd för sina oerhörv vita stränder och turkosa hav. Ni vet hur vissa ställen översäljer sig själva innan man kommit dit och så blir man besviken när man väl är där? Detta var inte ett sånt ställe. Jag blev helt och hållet blown away av strändernas vackra utseende. Dock så var jag väldigt trött på morgonen och kunde inte förmå mig själv att ta kort på färjan, men här kommer några från bussen påväg till Aharen Village.
 
 
Det var en förvånansvärt bergig liten ö jag kom till. Bussen fick kämpa sig upp för backarna i 10 km/h.
 
 
Här ser man en liten del av Tokashiku viken. Man kunde välja vilken man ville åka till.
 
 
 
Dessa två är mobilbilder, för jag tyckte verkligen inte kameran kunde fånga det turkosa vattnet.
 
 
Såg inga fjärilar så det fick bli en dragonfly istället.
 
 
 
Snälla små japanska tjejer som tog några kort åt mig!
 
Självklart ville ju dom ha kort på mig och dom så efter detta hade vi en fotosession där varje tjej skulle ha varsitt kort och det var mobiler och kameror överallt. Dom är så söta dom små japanerna!
 
 
Klart vatten! Simmade ut till de små korallreven som ligger utanför stranden och tittade på Nemo och Doris osv. Dom såg ut att ha det bra.
 
 
Och sen var det dags att säga hejdå och åka hemåt! Underbar dag. Om jag kommer tillbaka någon gång så ska jag boka minst en natt på Tokashiki eller någon av dom andra små öarna. Det är helt annorlunda atmosfär där. Naha är jättemysigt men det är endå en storstad i förhållande till lilla Aharen village. 
 
Är inte säker på när jag kommer hinna uppdatera nästa gång.
Kram!
 
 

Kommentarer:

1 Lena:

skriven

Hej Linnéa - Oj oj oj, så vackert. Men är det inte lite ensamt för dig? Kan de engelska - eller hur kommunicerar du? Måste säga att du är otroligt duktig som klarar dig såhär bra. Tänker bl.a. på med tider och tabeller - hur i hela friden kan du? Jag skickar här en stor beundran och fortsatt lycka till på din fantastiska resa. Kramar i massor från oss här i Svedala. /Lena & Peter

2 Jimmy:

skriven

Grymt coolt vatten! Hur varmt är det i vattnet?

Svar: 27-28 :)
None None

Kommentera här: