Guangzhou by Night

Nihao!
 
Jag var ute och gick på kvällen för nån vecka sen, och tänkte då på att ni kanske inte har sett hur "min" stad ser ut på natten! Den är jättefin, upplyst med regnbågens alla färger. Jag kunde dock inte ta så bra bilder så jag förlitade mig på google denna gången. Såhär ser det ut om man går längs floden på ena sidan av den lilla ön jag bor på. Fast jag ser tonet från vänster. Det är Er Sha ni ser till höger i bild, upplyst med blåa lampor.
 
 
Kommer ni ihåg konserthuset jag visade er? Såklart lyser det inte bara blått utan växlar i alla olika färger.
 
 
Det är ofta väldigt mycket folk ute på kvällen. Speciellt på de lite större ytorna, som till exempel framför konserthuset. Dom åker rullskridskor och cyklar, spelar musik och umgås. Det är för att det är så himla varmt på dagen, så att aktiviteter som att cykla och åka rullskridskor är bara för nattugglorna. Jag och Kasper hänger ju ofta i poolen på dagen. Nu ligger tempuraturen mellan 22-25 grader på natten, och 27-31 grader på dagen.
 
Här kommer mer nattbilder:
 
 
 
 
Nu är det dags att sova. Det tar på krafterna att bada med ett sånt litet baddjur som Kasper är. Han håller på och lär sig att simma, så det är väldigt intensivt. Han älskar nämligen att simma, och vill att man ska simma fram och tillbaka, fram och tillbaka hela tiden. 
 
Ha det så bra, Wan an!
 

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Hej Linnea!
Tack för att du visar upp din stad by night. Jag blir glad av alla färger. Skönt att du och Kasper kan svalka er lite i poolen. Ni får passa er så att ni inte får simhud mellan tårna.

Eva

2 Leif:

skriven

Det är jättefräckt! Tycker faktisk att vi ska ha sådan belysning i trädgården.

Svar: hahahah... ja man blir ju lite sugen
None None

3 Annika:

skriven

Hej Linnéa !
Kållered har lite att lära :). Vad mysigt det låter. Vilken tur att ni har poolen så nära ert hus.

Kram
Mamma

Kommentera här: