Busan part 3

Hej!
 
Här kommer sista delen i Busan serien. Sista riktiga dagen (den 28:de) spenderade jag genom att spatsera runt och njuta av solen och bara vara. Köpte ett par flippisar inför min resa till Okinawa. På kvällen åt jag middag med K.R och hans son Seyoung. Det var väldigt mysigt. Vi åkte till en gammal gård som ligger mitt i stan, men ser ut som att man kommit ut till någon urtida by.
 
 
 
 
Förstår ni vad jag menar? Det var så coolt. K.R förklarade massor om hur husen var byggda och hur mycket man ägde beroende på vilken klass man tillhörde.
 
 
Vi åt anka. Det som ni ser mitt i bilden är anka inlindad i löv som har varit inpackad i lera och lagad på något vis som jag inte riktigt förstod. Det var smaksigt. Smakade ungefär som kalkon. 
 
 
Detta är också anka men rökt. Var hur gott som helst. Man fick ett speciellt örtsalt att äta till. Det vattnas i min mun bara jag tänker på det.
 
Den 29:onde var det dags att ta färjan till Fukuoka. Men mer om det i nästa inlägg!
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: