In my bag

Att ha bra saker i sin väska är viktigt. Speciellt när du är i ett land där du inte talar språket och inte kan förutse värdet. Här nedan har jag gjort en liten lista över sakerna jag har i min väska när jag ger mig ut på äventyr.
 
  • Regnjacka - Ett måste om man bor i ett land där himlen kan öppna sig utan förvarning.
  • Min almanacka - Mest för att jag gillar att ha papper att skriva på om man skulle behöva det.
  • Kina Reseguide - B.la för att den har en så bra lista med användbara ord.
  • Pennor - Alltid bra.
  • Solglasögon - Att skydda ögonen är superviktigt.
  • Mobil - För kommunikation, Kartor, Ordlistor.
  • Plånbok - I plånboken har jag inte så mycket pengar utan viktiga papper. T.ex en bild på mitt pass.
  • Tandställningsvax
  • Metrokort - Laddat med pengar så att jag kan ta mig runt med Buss, färjor och tunnelbana.
  • Oakwood Residence Card - För att visa vart jag bor.
  • Kort med emergency nummer - Linus assistent Judy gjorde ett kort med bra nummer att ha med sig.
  • Clinique spf 30 face - Ansiktet är det jag bränner lättast, därför har jag alltid med mitt favoritsolskydd.
  • Hörlurar
  • Lipbalm - Läpparna blir jättetorra ibland!
  • Vattenflaska - Såklart har jag en vattenflaska med ett gulligt motiv på, China-style!
  • Dried Mango - Alltid bra med lite gött snacks.
Om ni har tips på något som är smart att ha i väskan får ni gärna säga till! 

Kommentarer:

1 Leif:

skriven

Jag tycker det verkar finnas allt.
Mammi föreslår att lite plåster är bra att ha med om Kasper skulle ramla.

Svar: Det finns i skötväskan :) Detta är min egen väska när jag är ute själv.
None None

2 UrbanT:

skriven

Hej Linnea
Det enda jag saknade i Kina var toapapper. Allt fanns men inte det. Klart att det gjorde tänker ni. Men så f-n heller när man behövde det.
Tack för din hälsning.
Ha det gött!

Kommentera här: