Baiyun National Park

Nihao!
 
Det har inte blivit så mycket uppdatering de senaste dagarna, både för att jag har haft fullt upp men också för att jag blev lite sjuk här om dagen. Det var inget allvarligt och jag känner mig mycket bättre idag. Jag tänkte visa lite bilder från i Söndags när vi va ute och vandrade i Baiyun National Park. Det är det största naturområdet i Guangzhou. Jag tog hur mycket bilder som helst, men jag har plockat ut de allra bästa att visa för er.
 
 
 
Vi åkte cableway upp till startpunkten. Där kunde man välja olika rutter att vandra, både runt bergen men också ner till stan igen. Kasper satt i en specialryggsäck som Linus bar på, Christine hade mackor och snacks i sin ryggsäck och jag hade massor med vattenflaskor. Det går nästan inte att föreställa sig hur mycket vatten man måste dricka om dagarna här. Speciellt inte när det är över 30 grader varmt.
 
(vid startpunten)
 
Kasper som satt på Linus rygg blev väldigt populär när vi gick förbi en rastplats med en grupp med bara tjejer. Man hörde hur några började viska och sen hördes en våg av "aaaaaaaaw" från tjejerna som nu hade börjat resa på sig och leta efter sina kameror och mobiltelefoner.
 
(Haha stackars lilla Kasper)
 
Det gick inte att ta så bra bilder ut över staden för det var väldigt disigt. Det är inte så mycket smog i Guangzhou, men det är hög luftfuktighet så det blir dålig sikt endå. Fast några av bilderna blev helt okej, så självklart får ni se dem.
 
 
 
 
 
Och alla som känner mig vet ju att man får se minst en bild med blommor på varje gång jag har haft kameran.. Så är fallet idag också.
 
 
Och på tal om blommor och sådant så var det så många fina fjärilar som flög omkring och jag blev lite ledsen över att jag inte kunde fånga dem på bild så att ni kunde få se. Men som alltid, precis när jag hade gett upp och slutade titta på dem så satte det sig en fjäril bara några decimeter framför mig på en blomma. Ni anar inte hur snabb jag va upp med kameran. Så här presenterar jag för er den finaste bilden jag tog i söndags:
 
 
Nu sitter jag i soffan med Kasper och vi kollar på Fåret Shaun. Och om en timme eller så blir det middag, och sen tror jag att det blir en tidig läggdags för mig. Hoppas ni har det bra hemma, för jag har det grymt här!
 
Zaijian!

Kommentarer:

1 Leif:

skriven

Wow, vad fina bilder.
Jag blir avundsjuk!

Svar: Haha, Vi kan åka till Baiyun när du kommer hit :)
None None

2 Mamma:

skriven

Hej Linnéa!
Vad skönt att du mår bättre nu.
Vilket häftigt ställe och vilka fina bilder:)
Massa kramar från Mamma

Kommentera här: